• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Бібліотека

Відповідальна за розділ: бібліотекар Канунік Т.І.

Дата останнього оновлення: 21.10.2017

Завідувач шкільною бібліотекою:
Канунік Тетяна Іванівна

Незамінним джерелом знань і невичерпним джерелом духовного багатства кожної людини є книга. Як не можна уявити собі навчального закладу без книги, так не можна уявити його без бібліотеки.

Бібліотека навчає читачів орієнтуватися у світі інформації, користуватися джерелами інформації, знати, де і як можна підібрати необхідну літературу з певної теми.

Шкільна бібліотека є справжнім центром пропаганди книги, надійним помічником учителів у навчанні та вихованні учнів. Це сучасний інформаційний центр забезпечення учнівського та педагогічного колективів необхідною інформацією.

Поєднуючи традиційні та інноваційні форми роботи, бібліотекар постійно працює над тим, щоб заохотити учнів до читання, зацікавити книгою, стимулювати вчителів і учнів до використання наявних у бібліотеці інформаційних ресурсів.

У бібліотеці постійно урізноманітнюються форми роботи з читачами, практикуються виставки рекомендованої літератури, огляди періодики.

Усі зусилля бібліотекаря спрямовані на формування особистості учня з високим рівнем інформаційної культури, розвиток умінь і навичок, ефективного пошуку та використання інформації різноманітного характеру, сприяння розвитку у читачів природних позитивних нахилів, здібностей, творчого мислення, формування громадянської позиції.

Орієнтуючись на особистісно-орієнтоване навчання, бібліотекар приділяє особливу увагу індивідуальному підходу до читачів. Бібліотека – це острівець тиші і спокою в бурхливому морі навчальної діяльності школи.

Основні напрями роботи бібліотеки:

- довідково-бібліографічне забезпечення навчально-виховного процесу;
- вивчення та розвиток читацьких інтересів, керівництво читанням дітей;- інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу;- популяризація літератури.

Основним завданням бібліотеки є:

- виховання в учнів інформаційної культури;
- надання інформаційно-методичної допомоги адміністрації школи та вчителям в організації навчально-виховного процесу;- надання інформаційно-методичної допомоги учням в оволодінні основами наук;- надання інформаційно-методичної допомоги батькам у розвитку інтересу до читання і виховання любові до книги.

Аналіз роботи бібліотеки дозволяє зробити висновок, що проводиться робота по залученню учнів до читання. Читачами бібліотеки є 366 учнів і педагогів. Проводиться робота по популяризації бібліотеки. З цією метою проведені екскурсії в бібліотеку, бесіди про бібліотеку, про правила користування бібліотекою, про бережливе ставлення до книги. В бібліотеці проводилась індивідуальна та групова робота.

В рамках Всеукраїнської акції «Живи, книго!» було проведено наступні заходи:

- рейди-перевірки збереження підручників;
- робота «Книжкової лікарні»;- презентація шкільної бібліотеки для 1-х класів з елементами гри «Подорож до країни книги»;- бібліотечний урок-вікторина «Твій друг - книга» (7 клас);- інформаційний лист «Вісті з бібліотеки»;- бліц-турнір «Все про бібліотечну книгу» (5-Б клас);- бібліотечна година «Сторінками цікавих книжок» (6-А клас).

Протягом року бібліотека інформаційно забезпечувала всі аспекти навчально-виховного процесу освітнього закладу, сприяла вихованню гармонійної, морально досконалої особистості, свідомості свого громадянського обов’язку, відкритої до інтелектуального, фізичного, духовного, творчого розвитку. Прагнула виховати в учнів інформаційну культуру, допомогти у підвищенні фахової майстерності – педагогам, популяризувала педагогічну літературу.

З вчителями-предметниками проводились бібліотечні уроки. Бібліотекар протягом року разом з класними керівниками проводив аналіз читання, прилучав дітей до читання.

В бібліотеці оформлені книжкові виставки: «Україна – єдина країна», «Природа наш спільний дім», «Мій край – моя історія жива», «Закони держави – твої закони», «Вічний, як народ», «Вернісаж довідкових видань», «Великий світ професій», виставка-рекомендація «Здоров`я – це скарб, цінуй його», виставка-роздум «Уклін живим – загиблим слава» та інші до знаменних дат.

Проводячи роботу у напрямку духовного становлення особистості, відродження національних традицій, краєзнавства, патріотичного виховання, з учнями було організовано і проведено літературний калейдоскоп «В моїм серці Україна» (7-Б клас), проектний захід «Українські вишиванки наче райдуги світанки» (6-А клас), урок-вікторину «Моя країна – незалежна Україна» (8-А клас), презентація книги «Казки степової Кіровоградщини» (4-Б клас).

Серед масових заходів, що стосуються формування прав учнів, утвердження здорового способу життя, гуманізації духовного становлення особистості, слід відмітити урок правознавства «Поважаємо права дитини» (7-А клас), година милосердя «Чому людям потрібне милосердя» (6-Б клас), правознавчий турнір «Закон і право для всіх єдині» (10 клас).

На екологічну тематику проведена інтелектуальна гра «Шукаємо найбільший скарб» (7-А і 8-А класи).

Популяризуючи літературу для виявлення творчих здібностей учнів, у шкільній бібліотеці було проведено конкурс ерудитів серед учнів 4-х класів «Найрозумніший у книжковому морі», у 7-х класах творчий конкурс «Шлях до Кобзаря».

Шкільна бібліотека проводить постійну роботу з фондом підручників, а саме:

- вивчення стану забезпечення учнів підручниками;
- перевірка стану збереження підручників; -прийняття взамін загублених підручників лише тих, які потрібні бібліотеці; - слідкувати за 100% повернення книг до фонду бібліотеки.

Шкільна бібліотека в пошуку оптимальних технологій бібліотечно-бібліографічної освіти учнів, виховання культури роботи з книгою, шанобливого ставлення до бібліотеки як осередку естетичної, етичної, інтелектуальної спадщини.

Кiлькiсть переглядiв: 84

Коментарi

  • Соня

    2012-12-28 17:10:39

    Клаааассс)...